پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

در تاریکی قدم بزنید و مازوت بخورید!

اخبار آنلاین شهر جهرم را در این وبگاه بخوانید.

در تاریکی قدم بزنید و مازوت بخورید!

۱,۳۴۴ بازديد

در تاریکی قدم بزنید و مازوت بخورید! https://rosemag.ir/2021/01/01/در-تاریکی-قدم-بزنید-و-مازوت-بخورید/ مجله رز Fri, 01 Jan 2021 14:30:03 0000 مجله حوادث https://rosemag.ir/2021/01/01/در-تاریکی-قدم-بزنید-و-مازوت-بخورید/ این زمستان ، زمستان گذشته ، و زمستان گذشته بود ، و زمستان مقدم بر هر سال است ، و گرد و غبار مرگ در بهشت ​​و بر سر استان ویرانگری بزرگ از سرزمین: گرد و غبار به سالهای زیادی که برای آن چیزی جز دعای راه حل از طرف باد و باران وجود ندارد …


این زمستان ، زمستان گذشته ، و زمستان گذشته بود ، و زمستان مقدم بر هر سال است ، و گرد و غبار مرگ در بهشت ​​و بر سر استان ویرانگری بزرگ از سرزمین: گرد و غبار به سالهای زیادی که برای آن چیزی جز دعای راه حل از طرف باد و باران وجود ندارد “، و به وسیله زمان استفاده از منبع. هنگامی که خطایی مانند بنزین وجود دارد و یک بار دیگر حجم ترافیک. این زمان “روغن مازوت” در همان دشمن محصولی است که زندگی بشر را تهدید می کند بسیار زیاد است.

۰ ۰

مازوت چیست؟ انواع آن و کاربردها

مازوت یا نفت کوره یکی از هیدروکربن ‌های نفتی است که در مراحل پالایش نفت خام بدست می‌ آید. این ماده کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه‌ های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می گردد.

ترکیب مازوت در اروپا و همچنین ایالات متحده، شکسته شده و به گازوئیل تبدیل می ‌شود. در گذشته، مازوت برای گرم کردن خانه ‌ها در کشورهای شرقی و شوروی سابق مورد استفاده قرار می‌ گرفت چون تجهیزات لازم برای تبدیل مازوت به سایر محصولات پتروشیمی وجود نداشت. در کشورهای غربی به کوره ‌هایی که از مازوت استفاده می‌ کنند، کوره‌ های “ضایعات‌ سوز” گفته می شود.

مازوت

Mazut-100 (مازوت ۱۰۰) نیز نوعی نفت کوره است که با مشخصات خاصی تولید می شود. تفاوت اصلی میان انواع مختلف مازوت ۱۰۰، مقدار گوگرد آن است. مازوت به طور عمده توسط کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و ایران تولید می شود. این ماده برای گرم کردن بویلرها (دیگ های بخار) و جهت تولید بخار مورد استفاده قرار می ‌گیرد چون‌ گرمای سوختن بسیار بالایی دارد. محتوای گوگرد، یکی از عوامل مهم در درجه‌ بندی این سوخت است. محتوای گوگرد مازوت، متاثر از منبع اصلی آن است. در حمل و نقل به طور معمول به این سوخت، “نفت کثیف” (Dirty Oil) می‌ گویند و به دلیل اینکه ویسکوزیته بسیار بالایی دارد، پمپ کردن آن به تجهیزات خاصی نیازمند است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.